BREAKING NEWS
latest

728x90

468x60

Thursday, January 09, 2014

Stop Menggugat Maulid

Muslimedianews ~ Pada hakikatnya Maulid tidak lain dan tidak bukan adalah perhimpunan untuk mendengar sirah Nabi صلى الله عليه وسلم, serta memperingati kurniaan Allah Ta’ala ke atas umat ini dengan kelahiran Nabi Yang Mulia Lagi Penyantun dan Penyayang صلى الله عليه وسلم.

Namun demikian terdapat beberapa serangan liar serta bantahan yang sangat lemah, yang dipegang kuat oleh mereka yang mengingkari Maulid. Malah mereka saban tahun akan membuat serangan-serangan ini demi menegakkan benang basah mereka.

Antara tuduhan mereka adalah, orang yang menyambut Maulid beriktiqad bahawa ia adalah hari raya yang ketiga. Selain itu mereka juga mendakwa bahawa sambutan Maulid merupakan tambahan kepada syariat dan seolah-olah menokok tambah dalam agama

Oleh karena ini, menjelang Mualid Nabi , kami sudah menyiapkan Buletin Jumat dan ebook Ensiklopedia Dalil Maulid Nabi yang bisa anda anda download dan anda sebarkan dimasjid-masjid  sekitar rumah anda besok ketika shalat jumat, jangan biarkan mereka selalu mencemooh kita, mari kita sampaikan apa yang menjadi landasan dan Pondasi kita.



« PREV
NEXT »

No comments